• Skalický šachový festival detí a mládeže

• Fotky sú vo fotoalbume :)

V sobotu 16. 2. sa konal v Skalici na 3 ZŠ detský šachový turnaj zo série náborových turnajov GPX. Stretlo sa tu 64 detí zo západného Slovenska, ale aj z Moravy. Našu školu tu zastupovalo spolu 17 detí a ďalší 4, ktorí navštevujú u nás šachový krúžok. Tentokrát sa najlepšie darilo Kristíne D., ktorá skončila na 11. mieste v celkovom poradí a v kategórii D14 bola druhá. Ela R. skončila v kategórii D14 na treťom mieste. Štvrtá v D14 bola Adelka H. Veronika K. ovládla kategóriu D08 a skončila prvá. Nesklamali ani chlapci, ktorí vo svojich skupinách tiež zbierali cenné body. Matúš I. (2. roč) – 4. miesto v C11, James J. (5. roč.) - 4. miesto v C14. Ale musíme pochváliť všetky deti za ich bojovnosť a ďakujeme za reprezentáciu školy. VieH

• Na olympiáde z dejepisu   „Juraj Prvý"
          • Na olympiáde z dejepisu „Juraj Prvý"

• Na tohtoročnom okresnom kole olympiády z dejepisu našu školu reprezentovali páni z osmičky: Ivo a Juraj. Súťaž zastrešovalo aj tento rok Gymnázium V.F. Sasinka v Skalici a tak sme našťastie nemuseli veľa cestovať. Kým vo štvrtok odchádzali chalani zo súťaže so zmiešanými pocitmi, v piatok už bolo jasné, že Juraj je tento rok Juraj Prvý"! Víťazstvo vo svojej kategórii z minulého roka obhájil a postupuje na krajskú súťaž. Obidvom nádejným dejepisárom dakujeme za výbornú reprezentáciu školy a prajeme im, aby ich dejepis i naďalej bavil aspoň tak ako doteraz. 15/02/19 MA

• Mini Play Back Show

• Fotky sú vo fotoalbume :)

Zabaviť sa a pobaviť aj iných. To bolo krédom tejto populárneho a už i tradičného popoludnia, ktoré organizovalo naše CVČ vo štvrtok 14.2..Odvážnych nebolo veľa, no o to ostrejšie boli sledovaní:) Malé, milé a  odvážne prváčky, prváci, druháci, tretiačky aj štvrtáčky...  čerešničkou na torte však pre mňa boli "baby" z osmičky! Skvostné! MA

• Úspešná olympiáda z ANJ

• Danielovi sme držali palce aj na krajskom kole Olympiády z ANJ. V stredu 13.2. cestoval skoro ráno do Trnavy, aby reprezentoval nie len našu školu, ale celý okres Skalica. A hoci skončil na 4. mieste (z čoho bol on smutný), my ho s čistým svedomím môžeme potľapkať po pleci a jeho angličtinu len a len obdivovať! „Si dobrý, Dano," blahoželáme... MA       .

Okresné kolo olympiády z ANJ sa pre našich zástupcov skončilo viac ako výborne. Daniel v kategórii 1B (8. a 9. roč. ) vystúpil na stupienok najvyšší a získal 1. miesto. Anetka v kategórii 1A (5.6. a 7.roč.) skončila tretia. Ďakujeme za vydarenú reprezentáciu. MA 16/01/19

• Československo v Bibiane

• Fotky sú vo fotoalbume :)

Vrámci predmetu Výchova umením sme navštívili interaktívnu výstavu v Bibiane. Výstava nám zaujímavou formou priblížila udalosti spred sto rokov, počas ktorých vznikla prvá Československá republika. V prvej miestnosti sme sa dozvedeli viac o Františkovi Jozefovi I., mohli sme si vyskúšať aj jednu z jeho záľub- poľovanie a tak isto aj pohodlie kráľovského trónu. V druhej miestnosti sme mali možnosť sa vyfotiť sa v lietadle M.R. Štefánika alebo vo vojenských zákopoch, spoločne sme poskladali vtedajšie štáty monarchie aj rodostrom z fotografií prezidentov až po dnešného. Navštívili sme aj výstavu A ako animátor, kde najlepšia miestnosť bola tá, kde sme si mohli zahrať postavy v televízii z animovaného seriálu Viktora Kubala- Puf a Muf. V jednotlivých miestnostiach bola hravou formou predstavená slovenská animovaná tvorba aj tá najnovšia ako diely zo seriálov Mimi a Líza či Websterovci. Chiara

• Fašiangový karneval

• Fotky sú vo fotoabume:)

sa na našej škole roztancoval vo štvrtok 7.2.2019.

Od rána sa medzi deťmi v škole nerozprávalo o nič inom ako o poobedí, kedy nastal karnevalový čas. Napätie stúpalo až do okamihu, keď sa rozozvučala fanfára ohlasujúca začiatok čarovného karnevalu.
                 Toľko masiek sme v našej školičke už dávno nevideli. Tri mušketierky s čertom sa starali o zábavu a karnevalovú náladu. Tu preletela čarodejnica, pristavila sa nevesta i princezné. Ak by ste mali pokazený dopravný prostriedok, opravil by ho mechanik. V prípade choroby, či nevoľnosti bol k dispozícii Dr. House. Nechcem si ani len predstaviť, čo by sa stalo, ak by sme nahnevali takého Harryho Pottera? Naozaj, rozprávkových postavičiek bolo neúrekom.
                   Spievalo sa, tancovalo, súťažilo. Všetky podivuhodné karnevalové stvorenia boli ocenené darčekmi. Nechýbala ani tombola s cenami. Dievčatá a chlapci nezaháľali ani počas mnohých tanečných a vedomostných súťaží.. Čas nám ukázal, ako rýchlo vie uplynúť.
            Dovidenia o rok, v čase fašiangov!  IČ

• HURBANOV PAMÄTNÍK - školské kolo

• Každý rok sa na našej škole usporadúva školské kolo Hurbanovho pamätníka. Inak to nebolo ani tento rok. Recitujúci si svoje prednesy poctivo nacvičili a v stredu 6.2.2019 ich predviedli pred porotou a spolužiakmi. Ešte raz by sme chceli poďakovať všetkým súťažiacim za dobre odvedenú prácu. Porota vybrala v každej kategórii jedného výhercu, a tak sa nám vytvorila šestica recitátorov, ktorí budú Štvorlístok reprezentovať aj v obvodnom kole súťaže. Želáme im ešte veľa úspechov LK

Poézia:              Próza:

1. kategória:      Matej K.             Lenka O.
            2. kategória:      Rafael B.           Zuzana K.
            3. kategória:      Dorota B.           Linda P.

• Správa o dobrých skutkoch

• Pamätáte sa na Deň dobrých skutkov - utorok 27.11.2018? „Giving Tuesday", na Slovensku propaguje aj spoločnosť Libera Terra, ktorá ponúka zaujímavé učebnice a pracovné zošity z matematiky. Ako viete, tento deň sme podporili aj v našej škole rôznymi malými darčekmi a keďže sme poslali o svojich dobrých skutokoch aj správu, môžme sa popýšiť pekným certifikátom. Viac na: http://skolarau.sk/dobry-skutok-sa-pocita/ MA

Generácia Z, deti narodené od roku 2000 až po súčasnosť. Sú celkom iní ako ich rodičia. Hovorí sa, že je to technicky najbystrejšia generácia všetkých čias – niektoré „batoľatá" si vedia cez YouTube nájsť na internete čokoľvek a žiaci 1. stupňa základnej školy dokážu pripraviť powerpointovú prezentáciu. Deti, ktoré sú „prilepené“ k obrazovkám všakovakého druhu sú tak vďaka informáciám v centre diania. Nie sú im cudzie „myšlienky hodné šírenia“ a nie je im jedno, čo sa okolo nich deje. Aj preto uvítali možnosť prejaviť svoju aktivitu formou dobrého skutku. Pre dobrý pocit, pre radosť v očiach, pre vďačný úsmev. O tých naších drobných- dobrých skutkoch viac v správe:  https://drive.google.com/file/d/1GUDTfyIM0S_8gSl9-YemIUR4HuhpAfLk/view.

• Expedícia Tále 2019

• Fotky sú vo fotoalbume :)

Správy 5. deň: Dnes ráno sme museli vstať skôr, pretože nás na svahu čakali preteky. Všetci sme si to užili, dali sme do toho všetko. Po lyžovaní sme mali chutný obed, cestoviny so syrovou omáčkou a kuracím mäsom. Poobede sme sa išli znova lyžovať. Posledné jazdy boli najlepšie. Keď sme prišli zo svahu, odložili sme si na hotel lyžiarky a hneď sme sa išli guľovať. Pred hotelom máme veľa snehu, takže to bola parádna guľovačka. Po guľovačke nás čakala večera. Následne sme si trocha oddýchli a o 19:00 sa rozdávali diplomy a štvorlístkové medaily. V tento večer sme si užívali posledné chvíle v zimnej škole v prírode. Je nám smutno, že musíme opustiť toto skvelé stredisko. Bude nám chýbať. Bolo to nezabudnuteľné. Linda

Správy 4. deň: Ráno nás ako vždy prišla pani učiteľka zobudiť, ale my sme samozrejme ešte ležali v posteli. Potom sme išli na raňajky, kde sme si dali asi všetko, čo sme videli. Po raňajkách sme sa obliekli a išli sme na svah. Tam sme dlho lyžovali a bolo to super. Lyžovalo sa nám dobre a svah bol perfektný a nebola nám ani zima. Z jednej skupiny sa Kika zahrala na parkouristku, tak že chcela zastaviť pri sieti, no neubrzdila to a cez sieť preletela. Našťastie sa jej nič nestalo a prišla k nám s úsmevom na tvári. Odvtedy jej hovoríme parkouristka Kika. Potom sme sa vrátili, naobedovali a išli späť na svah. Bolo tam fakt super. Dve najlepšie skupiny si dokonca vyskúšali aj iný svah. Celý deň lyžovali na Mýte pod Ďumbierom. My ostatní sme stále na Táloch. Keď sme sa vrátili, tak sme sa navečerali. O 19:00 hod. nám ôsmačky usporiadali párty a keď sa párty skončila, tak sme  išli všetci spať. Na túto párty budeme ešte dlho spomínať. Sofia

Správy 3. deň: Ráno sme vstali, išli sme sa naraňajkovať a potom ako stále sme išli na svah lyžovať. Bolo rozprávkové počasie, slnko nám od rána svietilo, bola krásne modrá obloha a svah bol super upravený, lebo včera celý deň snežilo. Aj tak každý z nás aspoň raz spadol. O jedenástej sme išli na teplý čaj, ktorý máme zadarmo a pochutili sme si na Brumíkovi. O 11:45 hod. sme už sedeli v autobuse a išli sme na hotel. Na obed sme mali sviečkovú a knedľu. Potom sme sa išli zasa lyžovať. Keď sme dolyžovali, išli sme opäť späť na hotel a tešili sme sa na večeru. Na izbe sme sa vyzliekli, dali sme si sušiť veci a išli sme jesť. Večera bola výborná. Mali  sme pečené kuracie stehno s ryžou a kompót. Po večeri niektorí pozerali rozprávku, iní zasa hrali stolné hry. O 21:30 sme odovzdali mobily, potom sme sa osprchovali, umyli zuby a o 22:00 nás prišli pani učiteľky skontrolovať a išli sme spať. Utorok sme si veľmi užili. Dominika

Správy 2. deň: Na druhý deň sme vstali o 7:00 a v polospánku sme sa išli obliekať a najesť. Na raňajky sme mali švédske stoly. Po raňajkách sme na seba navliekli lyžiarsku výstroj a vypravili sme sa na svah. Cesta autobusom netrvala dlho a o chvíľu sme už boli na svahu. Roztriedili sme sa do skupín, pobrali si snowboardy a lyže a vyrazili sme k pomám. Takto sme športovali 2 a pol hodiny s malou prestávkou na čaj a čokoládový perník. Na obed sme sa vrátili na hotel a pochutili si na zemiakovej kaši s rezňom. Potom sme mali chvíľu prestávku na oddych a po hodine sme sa zas vybrali na svah. Tam sme strávili hodinu a pol a išli sme naspäť na hotel. Na hoteli sme sa dočkali zaslúženého oddychu a aj večere. Po večeri sme sa zišli v jedálni spolu so spoločenskými hrami od výmyslu sveta a zabávali sa pomaly až do večierky. Ja si myslím, že sa nám prvý deň lyžovania/snowboardovania vydaril a že ďalšie dni budú také dobré, keď nie ešte lepšie. Anetka

Správy 1. deň: O 9:30 sme sa stretli vo Františkánskej záhrade. Prišli po nás dva autobusy. V autobuse bola sranda. Ôsmačky púšťali pesničky a v celom autobuse bola dobrá atmosféra. Po asi štyroch hodinách sme dorazili do dedinky Bystrá. Ubytovali sme sa v hoteli Biela medvedica, kde sme boli aj minulý rok. Keď sme sa ubytovali a vybalili, tak sme išli do jedálne na večeru. Mali sme polievku a ryžu s mäsom. Bolo to celkom dobré. Po večeri sa ako každý rok opakoval Biely kódex. A keďže sme chceli byť dlhšie hore, tak sme ho odprezentovali my siedmaci: Adam L., Robo, Simonka, Dominika a Paula. Musím uznať, že bolo ťažké udržať si 60 ľudí v tichosti. Učiteľka naozaj nebudem. Po úspešnom odprezentovaní sme si prešli harmonogram dňa. Naozaj nechápem, prečo musíme vstávať o 7:00! Keď sme si prešli harmonogram, tak sme išli do izieb. Na izbách sme sa ešte hrali a rozprávali. Keď nás to prestalo baviť, tak sme si išli sadnúť do miestnosti, kde boli Maďari. Celkom dobre sme si pokecali po anglicky a aj sme sa zasmiali. Ešte dobre, že máme také dobré učiteľky angličtiny, lebo by sme sa asi nedohodli na ničom. Dozvedeli sme sa rôzne zaujímavé veci. O 21:30 sme už išli do izieb a pripravili sa na spanie. O 22:00 sme už mali ísť spať, ale ja si myslím, že väčšina z nás aj tak bola hore dlhšie. :) Paula

• KOMPARO - výsledky

• Dňa 15.11. 2018 sa aj naši ôsmaci a deviataci zúčastnili celoslovenského neštátneho testovania KOMPARO. Škola sa testovania zúčastňuje každý rok z dôvodu veľmi podrobnej spätnej väzby. Ôsmaci sa pretestovali z predmetov Matematika, Slovenský jazyk, Dejepis a Fyzika. Navyše mali aj test Všeobecných študijných predpokladov, na základe ktorého je možné získať ďalšie pekné analýzy. Deviataci mali „generálku” pred celoštátnym Testovaním 9. Testovali sa len z predmetov Matematika a Slovenský jazyk. A výsledky? Posúďte sami. Tento rok nás veľmi potešil vysoký nárast počtu percent v predmete Slovenský jazyk. Pani učiteľky, ďakujeme veľmi pekne za svedomitú a obetavú prácu. Všetkým blahoželáme k výborným výsledkom.TÍM ŠTVORLÍSTOK

• Testovanie 5 - výsledky

• V novembri 2018 sa uskutočnilo celoslovenské štátne testovanie žiakov piateho ročníka - Testovanie 5. V januári zverejnil NÚCEM oficiálne výsledky, ktoré nás všetkých potešili. Ďakujeme žiakom za skvelé výsledky a pani učiteľkám za prípravu. TÍM ŠTVORLÍSTOK

• O pohár Bratislavskej šachovej akadémie

• V piatom ročníku turnaja O pohár Bratislavskej šachovej akadémie zasadlo za šachovnicu 36 hráčov v „A“ turnaji. A naše dievčence opäť slávili úspechy. Ela sa v celkovom hodnotení umiestnila na 3.mieste a zároveň vyhrala kategóriu dievčatá do 14 rokov. Kristínka sa v tejto kategórii umietnila druhá. Blahoželáme!  VieH 12/01/19

• Novoročný stolnotenisový turnaj

• Fotky sú vo fotoalbume :)

Rokom 2019 sme sa v našej škole snažili oživiť turnaj v stolnom tenise. Zápolenia sa zúčastnili dva páry (Ela s mamou a p. uč. Černin s otcom). Tímy na prvý pohľad vyzerali odhodlane, na vysokej kvalitatívnej úrovni. Po počiatočnom tvrdom tréningu sa obe družstvá prebojovali do vytúženého finálového zápasu. Družstvá sa dohodli na dvoch zápasoch na tri víťazné sety. Zápasy to boli naozaj dramatické a vzrušujúce. Nebolo času na oddych. Mužský pár bol o povestnú loptičku lepší. Nakoniec sme si vzájomne podali ruky k úcte súperom a pani riaditeľka odovzdala aktérom sladkú odmenu a chutné medaily. Tešíme sa už na ďalší ročník za stolnotenisovým stolom.

• Stretnutie ŽP

• Stretnutie ŽIACKEHO PARLAMENTU sa uskutočnilo v pondelok 21.januára o 14:15 v podkroví.
            Spočítané L4L pre jednotlivcov a triedy sa čoskoro objavia na nástenke školy. MA

• Na potulkách po Madagaskare

• Fotky sú vo fotoalbume:)

Filip a Julko si pôvodne pripravili rozprávanie o ostrove Madagaskar len pre svoju triedu. No ich sprevádzanie bolo také pútavé, že by bola neskutočná škoda neponúknuť toto rozprávanie aj ostatným žiakom školy. Na ostrove bola ich teta s priateľmi a práve ona im ponúkla fotografie a priamy pohľad cestovateľa. Posledný deň pred prázdninami sa teda v podkroví nakopili všetci „druhostupniari“ aby si vypočuli zaujímavosti i fakty o obyvateľstve, histórii, počasí, cestách, škole, jazyku, faune a flóre ostrova, ktoré by ste ťažko hľadali na internete. Nevšedné rozprávanie pred vianočnými prázdninami zvládli Filip a Julko na výbornú. Ďakujeme celému realizačnému tímu:). MA 21/12/18

• Súťaž o NAJ ...selfie s vlastným hrnčekom

• V súťaži o NAJ ... selfie zvíťazila Barborka F. Prečo? priniesla fotku do súťaže ako prvá a teda bola najRÝCHLEJŠIA. Nech jej hrnček s muffinkou, ktorý si vybrala za odmenu, prinesie šťastie. Súťaže sa zúčastnilo 16 fotografií. Ďakujeme.

V škole vyhlasujeme súťaž o vianočnú odmenu o naj... selfie fotografiu z vianočných trhov s vlastným hrnčekom.
            Podmienky: vlastný hrnček, vlastná tvár, iné tváre, vianočné trhy a naj nápad na jednej fotke pošli na e-mail triedneho učiteľa alebo prines vytlačené.
            Odmena: L4L za účasť + cena pre víťaza 2L4L a hrnček podľa vlastného výberu.
            Termín: do stredy 20.12.2018  NA ŠKOLE PREZENTOVALI ELA A LEILA

• Naša prvá Vianočná tržnica

• Fotky sú vo fotoalbume :)

Historicky prvá VIANOČNÁ tržnica“ sa vydarila. Stánky sa zaplnili dobrotami od výmyslu sveta/rodičov. Ochutnávači to mali nesmierne ťažké. Toľko lákavých vianočných sladkostí nemali ani v Bratislave nehovoriac o Schloss Hof-e:) Prvá školská kapustnica, vianočný punč a vianočná polievka od L., hudobný program, hostia, hudba, svetielká, papierové hviezdičky, šiškové girlandy, mráz i vianočná nálada. Všetko pravé - s láskou prichystané. Ďakujeme všetkým, ktorí nápad priniesli a všetkým, ktorí pri jeho naplnení pomáhali:)) Bolo nám milo a vianočne:) TÍM ŠTVORLÍSTOK 17/12/18

• Vianočná zbierka pre útulok v Skalici

• Už po tretíkrát sa naši siedmaci rozhodli urobiť veľkú vianočnú zbierku pre útulok v Skalici, ktorá trvala do 20.12.2018. V deň ukončenia zbierky sa začalo niečo ohromujúce pre troch siedmakov... ... A to návšteva útulku. Náš milý pán učiteľ, Igor Č., nás zaviezol práve tam. Stretli sme sa s pani, ktorá mala veľké srdce, pretože vlastniť útulok a starať sa tam o toľko zvierat nie je žiadna sranda. Na úvod sme povedali pár slov a išli sme to všetko vyložiť. A bolo toho veľa. Neskôr sme sa tam ešte chvíľu potešili so psíkmi a išli naspäť do školy. Všetkým vám, čo ste sa zapojili do vianočnej zbierky, chceme povedať len jedno veľké: ĎAKUJEME. Neďakujeme vám len my, siedmaci, ale ďakujú Vám hlavne štvornohí kamoši. :) Tak sa zasa vidíme budúci rok! :) (Adam, Thea a Simona )

• Aj Ty v IT

• Fotky sú vo fotoalbume:)

Dňa 17. 12. 2018 (pondelok) sme boli na workshope, kde sme programovali a skladali robotov. Boli sme tam dievčatá zo siedmej a ôsmej triedy. Postavili sme si 5 minútového robota, ktorého sme potom naprogramovali. Išli sme tam cez piatu a šiestu hodinu. Robota sme naprogramovali, tak, že išiel po čiare. Bolo to veľmi zábavné. Naučili sme sa veľa nových vecí. Napríklad, že dievčatá sú lepšie programátorky ako chalani, lebo sú viac poriadne:) Veľmi sa mi to páčilo. PR 7. roč.