• Prečítané leto

• ...

je letný projekt KRAJINY ČITATEĽOV.

Na každý týždeň počas prázdnin prináša niekoľko desiatok overených knižných tipov na letné čítanie pre všetky vekové kategórie.
            Na stránke sú aj nápady na výlety, hry, varenie s deťmi a pre deti, skladačky z Lega a iné „ňu ňu“ zábavky Prečítaného leta.

Prečo?    pre toto...

šTVORlístok

PS: zopár z kníh nájdete aj v našej školskej knižnici po prihlásení sa na stránku školy v časti UČITELIA  A ŽIACI - Školská knižnica. Po rezervácii ich radi na leto požičiame:)

• Školský časopis

• Pred koncom školského roka vychádza nové školské číslo nášho časopisu Štvorlístok. Nájdete ho TU.

S láskou šTVORlístok :)

• Ocenenie najlepších absolventov

• Dňa 27.6. sa po dvojročnej nútenej prestávke konalo v kultúrnom dome slávnostné ocenenie najlepších absolventov základných škôl, stredných škôl i absolventov ZUŠ.

Našu školu reprezentovala deviatačka Monika, ktorej sa v tomto roku mimoriadne darilo a zaznamenala úspechy v mnohých predmetových olympiádach a prebojovala sa až do najvyšších postupových kôl.

Monike srdečne blahoželáme a želáme jej v ďalšom štúdiu veľa úspechov!

LV

• Konečné vyhodnotenie online žiackej ligy – Sme prví!!!

• Tohoročná online žiacka šachová liga má svojich víťazov.
            Po odohraní 4 kôl, do ktorých sa spoločne zapojilo 45 slovenských škôl, máme výsledky.
            Pre našu školu sú veľmi potešujúce a povzbudivé.

Ešte raz by som chcela spomenúť žiakov, ktorí našu školu reprezentovali:

Všetky 4 kolá odohrali –  Kristína, Veronika, Andrej

3 kolá odohrali – Ela, Adela, Michal

1 kolo odohral – Jakub.

Vďaka vzornému prístupu našich hráčov sme skončili v konečnom poradí na úžasnom 1. mieste.

VieHa

Blahoželáme :)

• V pondelok 27.6. 2022 navštívili žiaci 6.A Štátny archív v Skalici.

Žiaci mali možnosť prejsť sa miestnosťami archívu a tak zistiť, ako taký archív funguje.
            Dozvedeli sa, čo všetko sa v archíve uchováva a aké najstaršie písomnosti archív chráni..
            Žiakom sa v archíve veľmi páčilo, najmä kvôli príjemnej historickej atmosfére.

SiH

• Školská šachová online liga - 4. kolo

• Dňa 23. 6. sa odohralo posledné kolo online ligy ZŠ na Slovensku.

Nemohli sme chýbať ani my.
            V zostave – Ela, Kika, Adelka, Veronika a Andrej sme uhrali krásne tretie miesto spomedzi 35 družstiev.

Ďakujeme za reprezentáciu školy.

• Ahoj spolužiak / spolužiačka,

Hodilo by sa Ti nové oblečenie?
            Máš doma oblečenie, čo nenosíš?
            Tak príď na školský SWAP, teda výmenu oblečenia!

SWAP sa koná 26.6. 2022 (nedeľa) od 10:00-12:00 na prednom dvore našej školy.

Jarné a letné oblečenie môžeš priniesť buď v nedeľu alebo počas týždňa do boxu, ktorý sa nachádza v našej jedálni.

Dúfame, že prídeš.
            Budeme sa na teba tešiť!

deviatačky ElLe

• Šachový Deň otcov v Skalici = pozvánka na GPX turnaj

• Prihlášky: do stredy 22.6.2022

Miesto konania: Základná škola Strážnická 1674/1, 909 01 Skalica

Termín: 25.6.2022 (sobota); prezentácia 08:00-08:45 turnaj 09:00-15:00 vyhodnotenie cca 15:30

Hrací systém: GPX turnaj - pre hráčov narodených v roku 2007 a mladších, s ratingom maximálne 1400 Elo standard k 1.6.2022

Sprievodný B turnaj – pre všetkých, ktorí majú radi šach švajčiarsky systém na 9 kôl, tempo 2 x15 minút na partiu.

Viac tuto hľa, v prílohe:

SI_GPX_22.pdf

• Active English Week

• Aj v tomto roku deviataci zažijú týždeň s anglicky hovoriacim lektorom.
            Od pondelka 20. 6.  do piatka ich čaká 25 hodín aktívnej angličtiny.

„So, enjoy and make the most of it.“

• ... fotky sú vo fotoalbume:)

V rámci tohtoročného školského výletu sme sa v stredu 15. júna zúčastnili splavovania Váhu. Žiaci mali možnosť vidieť a zažiť tradíciu pltníctva, históriu najkrajšieho a najnebezpečnejšieho úseku na rieke Váh, skaly Margita a Besná. Okrem bájnych brál Margita a Besná nám pltník predstavil Domašínsky meander a dva strečnianske hrady. Plavbu sme ukončili práve u jedného z hradu a to na hrade Strečno. Hrad sa nachádza na vysokom brale nad riekou Váh. V súčasnosti je hrad zapísaný na zozname národných kultúrnych pamiatok Slovenskej republiky. Absolvovali sme pútavú prehliadku hradu. Vďaka výkladu pani sprievodkyne sme sa dozvedeli veľa nielen o histórii samotného hradu, jeho bývalých majiteľoch, ale aj o histórii obce Strečno. Z veže na nás čakal unikátny výhľad na všetky svetové strany. Žiakov veľmi upútal život Žofie Bosniakovej, ktorá by mohla byť svojim správaním príkladom pre nás všetkých. Po ceste z hradu sme sa zastavili v starovekej dedinke, ktorá je vybudovaná pod hradom.

Na druhý deň sme sa vybrali na túru do Jánošíkových dier. Jánošíkove diery predstavujú turisticky veľmi príťažlivú sústavu skalných tiesňav, ktoré dodnes formuje Dierový potok. Ich hlavné časti sa nazývajú Horné, Nové a Dolné diery, pričom všetky sa nachádzajú v prírodnej rezervácii pod masívom vrchu Veľký Rozsutec v pohorí Krivánskej Malej Fatry. Prešli sme trasy Dolných dier a Nových dier. Videli sme krásne skaly cez ktoré prerážala rieka. Veľmi sa nám páčili úseky, kde boli vodopády popri ktorých viedli strmé rebríky. Po príchode z Jánošíkových dier sme sa vybrali do Štefanovej na obed. V reštaurácii sme mali veľmi chutný a výdatný obed, najväčší úspech mali palacinky. Poobede sme si dali malú siestu, ktorú sme veľmi potrebovali. Po zaslúženom odpočinku sme mali voľný program na ihrisku. Tento deň sme si veľmi užili a už sme sa tešili na zážitky, ktoré nás čakali nasledujúci deň.

V posledný deň našej exkurzie sme si najprv urobili výšľap k soche Jánošíka a potom sme navštívili Terchovské múzeum, kde sme si pozreli dokument o Jurajovi Jánošíkovi. Ďalej sme si pozreli expozíciu, ktorá je venovaná národnému hrdinovi Jánošíkovi a dávnemu životu v obci Terchová. Expozícia je rozdelená do niekoľkých tematických celkov: tradičné terchovské obydlie, história obce, Jánošík ako ľudový hrdina, folklór a zvyky v Terchovej, remeselná výroba, chovateľstvo. Neobišli sme ani prehliadku Terchovského betlehemu. O 11:00 sme sa presunuli autobusom do skanzenu vo Vychylovke, kde sme si užili jazdu historickou úvraťovou železničkou. Múzeum kysuckej dediny v prírode ukazuje krajinu, životné prostredie, ľudovú architektúru a spôsob života i kultúru ľudu na Kysuciach v druhej polovici 19. storočia a prvej polovici 20. storočia. Príjemným spestrením bol aj výklad o živote kováča, drotára, svadobných zvykoch, o výchove detí a živote ženy počas šestonedelia. Posledným bodom nášho pestrého programu bola návšteva slovenského dreveného orloja v Starej Bystrici. Príjemne unavení sme sa vydali na cestu domov.

piataci, šiestaci, SiHr, VaRo

• Boli sme v Banskej Štiavnici

• ... fotky sú vo fotoalbume:)

Na cestu sme sa vydali v utorok 14. 6. a pretože do Štiavnice vedie cesta dlhá a kľukatá, zatavili sme sa ešte Múzeu holokaustu v Seredi. (Túto zastávku si vybrali zástupcovia jednotlivých ročníkov počas svojho plánovania cesty a nebola to voľba pedagógov.)
            V barakoch, ku ktorým sa viažu tragické osudy ľudí zo Slovenska, je dnes expozícia, ktorá pripomína dramatické obdobie deportácií Židov do koncentračných a vyhladzovacích táborov.
            Múzeum je zároveň aj pietnym miestom a pamätníkom ľudí, ktorí v pracovnom tábore žili a nikdy sa domov nevrátili.

O 15,00 hodine sme už boli v Banskom múzeu v prírode v Banskej Štiavnici a schádzali v prilbách a plášťoch do bane Bartolomej, aby sme si prezreli staré aj nové spôsoby ťažby rúd a potom aj vonkajšiu expozíciu banských strojov a zariadení.

Ubytovanie v Skautskom dome viacerých príjemne prekvapilo a mnohých priam nadchlo:)

Ďalšie dni sme v menších skupinkách postupne navštívili:
            - Kammerhof (expozícia Banníctvo na Slovensku), kde sme okrem iného ryžovali „zlatinky“ a vyrábali si smaltované prívesky,
            -  Berggericht (expozícia minerálov), tu sme hľadali a určovali vlastnosti minerálov a vyrábali náramky,
            -  Nový zámok, ktorý slúžil ako protiturecká pevnosť a strážna veža,
            -  zrekonštruovanú a impozantnú dominantu mesta – Kalváriu,
            -  výnimočnú botanickú záhradu pri bývalej Banskej akadémii, dnes lesníckej škole,
            - tajch Klinger, a nádherný Malý v Veľký Vodárenský tajch s tyrkysovou vodou a napokon
            - Banku Lásky – zážitkový dom o básni Marína a
            - Galériu Jána Kollára v prekrásnych renesančných domoch na Námestí Sv. Trojice.
            Okrem toho sme pri potulkách mestom nakukli do rôznych čarovných obchodíkov, kaviarní a čajovne a užili si čas voľna.

V piatok sme sa cestou späť zastavili v kaštieli vo Svätom Antone a Hvezdárni a planetáriu M.R. Štefánika v Hlohovci. Každé zo zastavení bolo celkom iné len charakterom expozície aj vďaka sprievodcom, ktorí sa nám venovali:)

Do Skalice sme sa vrátili v piatok 17. 6..
            Výletom zdar a Banskej Štiavnici zvlášť!

Deviataci, ôsmaci, siedmaci, LuV, ZuŠi, MA a AM

• Opäť zbierame starý papier

• Škola aj v tomto roku organizuje koncoročný zber starého papiera.

Zviazané balíky papiera/časopisov, novín, kartónu, alebo papier v krabici môžete priniesť:

• do školy 27.- 28. júna z Gorkého ulice, za bránou pri živom plote, (pondelok celý deň, utorok do 11:00)
            • do zberného dvora spoločnosti VEPOS, s.r.o. od 27.6. do 30.6. 2022 od 12:00-15:00 hod. , (poprosíme dodržať termín, ktorý sme vopred dohodli so spoločnosťou VEPOS)

Ďakujeme za spoluprácu.

• ....fotky sú fotoalbume :)

4. deň

Dnes sme si posledný deň naplno užili.

Deň sa začal rozcvičkou, tak ako vždy. Potom sme išli na turistiku – Mlynky. Niektorí sa toho báli, že to nezvládnu, ale napokon sme všetci dorazili do cieľa. Cieľ bol pre nás obed – frankfurtská polievka, rajčinová omáčka, guľky a knedľa.

Nasledovala hodinová siesta. Po sieste sme sa nemohli dočkať rodičov. Naše čakanie spríjemnili hry, ktoré nám učitelia vymysleli – skladali sme si obrázky z prírodného materiálu. Každá skupina bola veľmi kreatívna a dokázali sme urobiť zaujímavé obrazy: opica - 4. A dievčatá, zasadený štvorlístok - 3.A dievčatá, raketa - 4. A chlapci a medovníkový domček - 3. A chlapci (môžete vidieť foto). Nasledovala opekačka, síce začalo pršať, ale aspoň niektorí sme si stihli opiecť špekáčiky.

Po odchode rodičov sme mali diskotéku. Všetci sme tancovali a zabávali sa.

Deň bol super a sme radi, že sme tu mohli byť.

Jakub 3. A

Škola v prírode – 3. deň

Ďalší deň za nami. Dnes sme veľa športovali.

Po raňajkách sme my – štvrtáci vyrazili do útulku. Cesta bola dlhá, ale oplatilo sa. Mali sme možnosť nakŕmiť a pohladkať psíkov. Poniektorí z nás by si ich hneď vzali domov. Zatiaľ čo štvrtáci boli v útulku, my – tretiaci sme sa zabávali na Tarzánii.

Potom sme sa spoločne stretli na obede – slepačí vývar a rezeň so zemiakmi. Nasledovala siesta. Po sieste sme sa konečne dostali do bufetu, kde sme si kúpili nanuky, lízatka, chrumky,...

Následne sme sa rozdelili do troch skupín. Jedna skupina batikovala, druhá sa venovala téme „zdravie v kuchyni“, tretia išla na Tarzániu (štvrtáci). Takto sme sa menili, kým sme všetci nenavštívili každé stanovište.

Tešili sme sa na večeru – špagety. Po večeri nás čakalo prekvapenie vo forme hľadania pokladu. Najviac sa darilo Lucke H., našla aj najväčší poklad.

Dnes bol opäť super deň.

Tento článok napísali Jakubko, Lianka, Lea a Teo

Škola v prírode - 2. deň

Hneď ako sme sa zobudili, umyli a obliekli, vyrazili sme na raňajky. Mali sme švédske stoly.
            Po raňajkách sme sa pripravili na celodenný výlet do hlavného mesta Bratislava.
            Počas cesty sme si spievali a bolo nám veselo.
            Keď sme prišli do Bratislavy, hneď nás uchvátila rieka Dunaj, ktorá nás sprevádzala až do Prírodovedného múzea. Tam sme sa dozvedeli veľa o živočíchoch v našej krajine a dokonca sme zistili, že v Tatrách kedysi dávno žili dinosaury.
            Potom sme navštívili Medzinárodný dom umenia pre deti Bibiana, kde sme sa dobre pohrali a dozvedeli, že stavebnica Merkur už existuje viac ako 100 rokov. To znamená, že sa s ňou hral aj pán vychovávateľ :), aj naši starí rodičia. Pri odchode sme sa niektorí zapojili do súťaže o knižky.
            Po ceste na Bratislavský hrad sme si dali malú zastávku na zmrzlinu, kde sme dostali aj zľavu.
            Na hrade nás vyzdvihol autobus, ktorý nás zaviezol do KidsHouse. Po celom dni sme sa konečne dočkali a mohli sme si naplno užiť skákanie, šmýkanie na obrovskej šmýkačke, ktorá nám merala čas a veľa ďalších zábavných vecí.
            Po hodinovej zábave nás vyzdvihol autobus a odviezol späť na chatu Amor, kde nás už čakala teplá večera – rizoto.

Tento deň sa nám veľmi páčil a už sa tešíme na ten ďalší.

Tento článok pre vás napísali Evička, Emka, Silvinka a Beatka zo 4.A

Škola v prírode – 1. deň

Ráno o 8:00 hod pre nás prišiel autobus a vyrazili sme za dobrodružstvom do Zlatníckej doliny. Chvíľu sme čakali, kým nás ubytujú a zatiaľ sme preskúmali okolie chaty a zahrali si futbal, vybíjanú, bedminton...

Potom sme si povedali zopár pravidiel, ktoré budeme dodržiavať počas týždňa. O 12:30 sme mali obed – zemiaková kaša s mäsom. Po chutnom obede nasledovala hodinová „siesta“. Ani sme nevedeli ako nám ten čas rýchlo utiekol a už sme sa chystali na prechádzku v okolí. Boli sme na salaši pozrieť ovečky ako sa doja, boli tam aj malé jahniatka a zlý pes, ktorého sme sa skoro všetci báli. Ďalej sme pokračovali prechádzkou cez les. Cesta bola zábavná, spievali sme si, rozprávali vtipy a hľadali liečivé rastliny. Niektorí skúsili aj silu žihľavy :). Po príchode na Amor začalo pršať. Boli sme radi, že sme prechádzku stihli. Kým pršalo, vypracovali sme si prvé strany z pracovného zošita (Škola v prírode) a nakreslili vtipný plagát našej izby. Naj plagát bol od Emky G., Silvinky K. a Beatky Z.

Po vyhodnotení plagátov nás čakala večera – dukátové buchtičky. Po večeri sme si zahrali spoločenské hry a písali tento článok.

„Nebojte sa o nás, je nám tu dobre a veselo...“

Tento článok vymysleli a napísali Karin, Samko a Xixi

• Školská šachová online liga – 3. kolo

• 3. kolo online ligy bolo pre našu školu veľmi úspešné.
            Spomedzi 38 hrajúcich škôl sme skončili na suverénnom prvom mieste.

Boli sme tiež vedúcou školou v počte hrajúcich zástupcov, za čo veľmi pekne ďakujem všetkým našim hráčom:
            Ela, Veronika, Kristína, Andrej, Jakub, Adelka a Michal.
            Výsledok sa ráta len štyrom najúspešnejším hráčom družstva, ale poďakovanie a pochvalu si zaslúžia všetci siedmi hráči.

• ....fotky sú vo fotoalbume.:)

V stredu 1. júna sme v našej škole oslávili MDD. Konečne sme sa mohli všetci spoločne tešiť bez obmedzení. Nadviazali sme na tradíciu z predchádzajúcich ročníkov a deti z druhého stupňa s pani učiteľkami, vychovávateľkami a vychovávateľom pripravili zábavné popoludnie pre našich najmenších.

Deti sa tešili od rána, kedy sa už pustia do plnenia úloh.
            Ten, kto zostal, neľutoval. Prejsť záhadnou cestou, udržať sa na ľane, mať dokonalú mušku, uhádnuť a poznať tajomné predmety, nájsť zatúlanú gulôčku, osvojiť si florbalové zručnosti, trafiť jamku na lúke, vyriešiť záhadné hádanky, vymotať svoje ruky a nohy z klbka či zostreliť nastavené prekážky nebolo vôbec jednoduché.

Detičky všetky stanovištia zvládli bravúrne. Odmenou im bola pizza, palacinky, lahodné nápoje a výborná vanilková zmrzlina, ktoré pre nich prichystali naši šikovní kuchárikovia s pomocou pani učiteliek.

Všetky deti boli obdarované drobnými darčekmi.

Ešte zopár postrehov našich detí:

„Veľmi sa mi to páčilo, hlavne sochy a nerf.
            Páčilo sa mi to moc veľa. Veľmi sa mi to páčilo, až na florbal.
            Páčila sa mi hlavne pizza, ale škoda, že sme si mohli dať len raz.
            Bavilo ma lano a streľba. Síce pizza a palacinky trocha meškali, ale nevadí.
            Páčilo sa mi všetko. A keď som mal hotové úlohy, tak som pomáhal na stánku s pitným režimom.
            Najviac sa mi páčilo, keď som bola na gume.
            Najviac sa mi páčilo stanovisko „uhádni vec“ a pizza.
            Všetko bolo úžasné. Aktivity boli veľmi zábavné.
            Nabudúce by mohlo byť viacej stanovísk.“

Ďakujem všetkým, ktorí spríjemnili všetkým deťom MDD. Boli ste fantastickí!

03.06.2022, I.Č.

• Vzdelávacie centrum Zaježová - zážitkové učenie sa:)

• Fotky sú vo fotoalbume :)

Správy z 2.6.2022

Na raňajkách sme si pochutili na cereáliách s čokoládovým alebo ovocným jogurtom a vybrali sme sa na prechádzku s miestnym včelárom a ekológom Gabom,
            Zaviedol nás aj k čarovnému prameňu pitnej vody pri ktorom sa z času na čas schádzajú miestni na malých slávnostiach. Keďže je to miesto víl a škriatkov, ktorí majú v obľube ticho a kľud, vydržali sme byť zopár minút celkom ticho. To aby sme nevyplašili my ich a oni nás:)
            Cestou sme obdivovali prírodu, stromy, kopčeky = lazy, rozkvitnuté, pestrofarebné lúky a horniny. Gabo nás zaviedol k lomu, v ktorom sa ťažil andezit a tufa. Sú to jasné dôkazy predávnej vulkanickej činnosti na tomto území.
            Zašli sme aj do "centra" Zaježovej. Pozreli sme si miestnu školu - jednotriedku, no pretože mali práve dojednaného fotografa, nemohli sa nám venovať. Pozreli sme si len okolie školy a lesnej škôlky. Na lúčke bol postavný hrad z balíkov slamy. Nakúpili drobné mlsky v miestnom obchodíku.
            Po obede si ešte poupratujeme izby, pobalíme a vyrazíme k domovu.

Ako Timko povedal na začiatku - Bolo nám tu pekne:)

Správy z 1.6.2022

Dnes ráno v Zaježovej pršalo, ale ešte pred raňajkami sa vyčasilo a my sme si užili opäť slnečný deň, plný pohody. Na raňajky sme mali vianočku s maslom a džemom.

V dopoludňajšom bloku sme sa rozdelili na skupiny, prvá skupina si vyskúšala, ako sa vyrába prírodný balzam na pery a mydlo, druhá skupina sa venovala včelárstvu. Lektor Gabo je nielen skvelý vegetariánsky kuchár, ale aj zanietený včelár, ktorý včielkam rozumie. Veľa sme sa od neho naučili.

Po obede (zeleninovej polievke a segedínskom guláši s knedľou) sme sa si opäť zašli do čajovne a dopráli sme si chutné kakao s našľahanou penou, ktoré tu robia na počkanie. V čajovni sme posedeli a "pokecali".

Po obedňajšom oddychu sme hrali na lúke novučičkú zaježovskú hľadačku „Štipec lesný“, zaježovské prírodné bingo a ponožkovú výzvu.
            Pred večerou sme si ešte vyšli cez krásnu a rozkvitnutú lúku na magické miesto nad Zaježovou, z ktorého je krásny výhľad na celé okolie.

Po večeri (zemiaková kaša, guľky v rajčinovej omáčke) budeme mať ešte naozajstný „táborák“ s naozajstnou opekačkou a pesničkami pri gitare.

Zajtra sa už stretneme v Skalici, napíšeme alebo zavoláme cestou.

Správy z 31.5.2022

Vyspali sme sa celkom fajn. Raňajky niekomu chutili a niekomu zase nie. Bola tvarohová nátierka s mrkvou a čerstvý chrumkavý chlebík.

Potom sme išli do spoločenskej miestnosti a tam sme sa dohodli, čo budeme robiť doobeda. Išli sme s lektormi Martinom a Gabom  von a oni nám vysvetlili pravidlá prvej hry. Oni dvaja krúžili lanom a my sme ho preskakovali a podchádzali. Bola to veľká zábava.

Druhá aktivita bola hra Scrablle. Hrali sme ju v štyroch tímoch. Museli sme ísť na stanovištia, kde sme našli písmená. Umiestnili sme ich na hraciu plochu a za to sme získavali body. Bola o hra o stratégii, vynaliezavosti, spolupráci a rýchlosti.

Tretia aktivita bola najzábavnejšia. Našou úlohou bolo preliezť pavučinu bez toho, aby sme sa dotkli telom, preliezť lanovú dráhu, vytvoriť padák pre vajíčko a poskladať hlavolam zo 6 klincov. Niektorým sa to podarilo, niektorým nie. Vajíčka sme potom vyhadzovali z okna a ... jedno zo 4 vajíčiek neprežilo:)

Na obed bola kapustová polievka a rizoto s orieškami a syrom. Po obedňajšom odpočinku sme si vyrábali koráliky priateľstva, ktoré si budeme vymieňať alebo darovať. V tímoch sme potom určovali rôzne listy, kvety aj plody.
            Na olovrant bol koláčik banánovo - čerešňový ... mňam.

Na večeru boli cestoviny s bolonskou omáčkou a syrom. Niektorým sa to zdalo pikantné, niektorým práve akurát. Cestoviny máme radi:)

O chvíľu nás čaká ešte večerný program v "seminárke". Prežili sme pekný deň.

Dnešné správy nadiktovali Emka, Zuzka, Dominik a Adam.

Správy z 30.5.2022

Zo Skalice sme vyrazili celkom načas a všetkých 32 detí a 3 pani učiteľky. Prvá zastávka bola pri Dechticiach, zrúcanina kláštoru Katarínka. Dozvedeli sme sa, že kláštor bol spolu s ostatnými, približne 700 kláštormi, zrušený dekrétom cisára Jozefa II. A odvtedy chátral.

Naša druhá zastávka bola v Hlohovci na zámku. Pani sprievodkyňa nám zaujímavo vysvetlila históriu zámku, aj rodiny Erdődy, ktorá bola niekoľko storočí majiteľom zámku. Potom sme si skúšali na tabletoch „virtuálnu realitu“ a videli sme, ako zámok vyzeral v časoch svojej najväčšej krásy.

Po prechádzke v zámockom parku sme nasadli do autobusu a išli sme rovno do Zaježovej. Čakala nás chutná večera, fašírky z tekvice hokaido, zemiaková kaša, zeleninový šalát a smotanový dresing. Po večeri sme sa ubytovali a napísali túto správu. Teraz nás čaká spoločné stretnutie v spoločenskej miestnosti. Zajtra zase napíšeme. Je nám tu pekne.

Správy z dnešného dňa nadiktoval Timko :).

• Školská šachová online liga – 2. kolo

• Dnes (26.5. 2022)  sme odohrali druhé kolo školskej šachovej online ligy základných škôl z celého Slovenska.

Opäť sme obsadili pekné siedme miesto, a to aj napriek tomu, že Ela R. nemohla nastúpiť, momentálne hrá Majstrovstvá Slovenska dorasteniek v Starej Ľubovni.
            Nastúpili sme v zložení: Kristína D., Adela H., Veronika K., Michal J. a Andrej N.

V júni sa ešte hrajú dve kolá.
            Stále sa môžu zapojiť aj ďalší žiaci, ktorí by si chceli zahrať online šach za našu školu.

Hráčom ďakujem a budem naďalej držať palce.

• Vo štvrtok, 19.5., sa odohralo prvé kolo online šachovej ligy základných škôl na celom Slovensku.

Túto ligu vytvoril Slovenský šachový zväz, komisia Šach na školách v spolupráci s MŠVVaŠ.
            Do konca školského roku sa majú odohrať 4 turnaje.

​​​​​​​Hrať sa bude vo štvrtok – 19.5., 26.5., 9.6. a 23.6.

Prvé kolo máme za sebou. Hrať sa začalo o 18:00 a hralo sa až do 19:30.

V konkurencii 45 škôl sme skončili na siedmom mieste. Našu školu reprezentovali – Kristína D., Ela R., Veronika K., Andrej N. a Michal J.

Do druhého kola môžu nastúpiť aj ďalší hráči, ktorí by nás chceli reprezentovať.

Dobrý výsledok, hráčom ďakujeme.