• ... ešte raz spolu v Záhorskom múzeu

• Myslím, že počas rokov, ktoré sme strávili na 2.stupni sme my - teraz už 9taci - nevynechali žiadnu výstavu a odkedy je tu pre nás (a pre všetkých návštevníkov) aj múzejná pedagogička, pani Soňa Spáčilová, chodíme do múzea ešte o kus radšej, pretože pani lektorka vie o výstave vždy pútavo porozprávať.

Secesia zo zbierok Záhorského múzea a zberateľov, je názov poslednej výstavy, ktorú sme si boli spolu pozrieť ešte ako 9taci.
            Z depozitára sa do vitrín a na svetlo sveta dostali výnimočné kúsky porcelánu, publikácií, obrazov a najmä exkluzívne kúsky nábytku dievčenskej spálne penzionátu Vesna, ktoré navrhol samotný Dušan Jurkovič a Záhorské múzeum ich získalo do svojich zbierok len v minulom roku.

Bolo nám tu pekne.

Za 9takov a 9tačky zapísala MA

Viac na: nábytok navrhnutý Jurkovičom

• Vysoké Tatry ⛰️🌲

• Tento rok sa šiestaci a siedmaci vybrali do Vysokých Tatier. V pondelok sme vyrazili skoro ráno vlakom 🚃 a poobede sme dorazili na ubytovanie v Hornom Smokovci. Cesta bola bezproblémová. Po ubytovaní sme vyrazili na krátku prechádzku po okolí a zastavili sme sa v Starom Smokovci. Po príchode na ubytovanie nás čakala teplá večera.

V utorok ráno sme po výdatných raňajkách vyrazili vlakom do Tatranskej Polianky, odkiaľ sme začali výstup na Sliezsky dom 🏔️. Cestu zvládli deti bez problémov. Na Sliezskom dome sme si dali spoločný obed, urobili sme si fotky a potom sme sa vydali na cestu dolu. Počas cesty sme na turistických chodníkoch stretli rôzne živočíchy alebo rastliny 🌿. Podarilo sa nám vidieť malú vretenicu🐍, jaštericu krátkohlavú🦎 a ďalšie tvory. Po zastávke v potravinách sme zamierili na večeru.

V stredu sme sa po raňajkách vydali na Štrbské pleso, odkiaľ sme zamierili k vodopádu Skok. Cesta bola podobná, o niečo kratšia. Na konci sme si užívali krásne výhľady na vodopád. Keď sme sa vrátili k Štrbskému plesu, žiaci si počas rozchodu mohli zájsť na obed alebo si kúpiť suveníry. Potom sme sa vlakom presunuli na ubytovanie. Po večeri sme sa začali baliť a užívali si posledné spoločné chvíle na izbách.

DC, VR, LV

• Škola v prírode 3.A

• Prvý deň na Amore

Ráno sme zo školy vyrazili o 9:00. Hneď ako sme prišli, ubytovali sme sa. Pani učiteľky nám po vybalení obodovali izby, tak sme museli mať poriadok. Potom sme išli von a tam sme sa rozdelili do 4 tímov. Museli sme si vymyslieť názov, vlajku a pokrik a keď to všetci mali, ukázali sme si ich. Potom nám pani učiteľky povedali režim dňa a išli sme obedovať (mali sme vývar, rezeň a zemiakový šalát). Po obede sme mali siestu na izbách. Po sieste nás pani učiteľky zavolali von a tam každý tím dostal tašku, ktorú sme museli pokresliť a napísať svoj názov. S taškami sme potom zbierali rôzny prírodný materiál a z neho sme robili obrázky. My sme urobili slimáka, Múdre Hlavy urobili Krajinu, Fantastické dračice urobili 4 ročné obdobia a Sedmokrásky vytvorili sedmokrásku. Pani učiteľka nás vyskúšala aj čo vieme o veciach, ktoré sme vytvorili, spievali sme Čižíčka, slimáčku - ráčku a iné. Našej pani zdravotníčke sme ukázali Zajačí tanec. Potom sme sa hrali, behali po ihrisku a okolí, hľadali sme názov huby, ktorú sme našli. Na večeru sme mali guláš, čakali sme, kým nám rodičia zavolajú a hrali sme sa spoločenské hry. Umyli sme sa a uložili spať.

Paťko, Samko, Tobi a Dami

Deň 2. Lesníci

Hneď po raňajkách sme boli s lesníkmi. Stretli sme sa pri kúpalisku. Ukazovali nám prírodu, stopy zvierat, stromy a byliny a nakoniec sme prišli až na Kamenú búdu, kde pre nás prichystali rôzne aktivity, za ktoré sme potom získali sladkú odmenu. Dozvedeli sme sa veľa vecí a videli sme veľa zaujímavostí. Prešli sme až 4 km. Cesta naspäť bola super, lebo nás odviezli autami. Po obede nám pani učiteľky nachystali kvíz o lese. Predtým než prišli rodičia na opekačku, hrali sme sa aj s deťmi z Malaciek. Tí sú tu na sústredení z juda. A toto bol náš FANTASTICKÝ druhý deň v škole v prírode. Wuuuu!

Fantastické dračice: Lili, Zoja a Miška

Deň 3. Je nám teplooo!

Ráno sme sa zobudili. Išli sme si dať rozcvičku a potom do jedálne, kde boli švédske stoly. Po raňajkách sme išli do izieb a hrali sme hry, kým pani učiteľky chystali aktivity, aby sme mohli hľadať poklad. Po hrách sme išli na obed a potom na chvíľu do izieb. Poobede sme dokončili aktivity s pokladom v spoločenskej miestnosti, pretože vonku bolo strašne teplo. Zistili sme, že to bol smotanovo-ovocný pohár. A aby sme sa aj schladili, mali sme 3 aktivity s vodou: najskôr sme nosili vodu vo vrchnákoch a kto naplní skôr pohár, vyhrá. Potom sme si ľahli na zem a museli sme zodvihnúť nohy a tam nám pani učiteľka dala misu s vodou a po jednom sme si dávali dolu ponožky a 3. aktivita bola prelievanie vody. Najskôr sme to robili s otvorenými očami a potom nám ich pani učiteľky zaviazali. Bola to sranda! Po večeri sme sa hrali na dolnom dvore. O ôsmej sme sa museli ísť umyť a už sme boli na izbách. My sme museli napísať aj túto správu.

Múdre Hlavy: Adamko, Edko, Riško a Vladko

• Londýn 🎡

• Sobota    ✈️

V skoré sobotné ráno za úsvitu slnka sme po skupinkách vyrazili z Františkánskej záhrady smer letisko. Povinnými kontrolami na letisku sme prešli bez problémov. Potom prišlo na samotný let, pre niektorých z nás to bol náš prvý let v živote. Michal opísal svoj prvý let ako bezproblémový, bezchybný, parádny. Po prílete lietadlom nás uvítalo typické anglické počasie, avšak to už k tomu patrí. Zobrali sme si naše kufre a nasadli sme na vlak smer ubytovanie. Po ceste sme si nabili oyster cards, aby sme sa ďalej mohli pohybovať bez problémov. Po vybalení na ubytovaní sme sa ďalej išli najesť do miesteho fastfoodu CFC a sobotňajší deň sme krásne zakončili prechádzkou po miestnom parku, kde sme sme mali zážitok zo spoločnosti veveričiek. Už sa nevieme dočkať čo nás ďalej čaká.

Nedeľa

Keď sme sa skoro ráno zobudili, posilnili sme sa pestrými raňajkami a vyrazili sme do mesta. Prvá zastávka bola na Tower Bridge. Tam sme mohli vidieť rieku Temžu, križník Belfast, ale aj Tower of London, kde sme zavítali hneď potom. Mohli sme tam vidieť klenoty anglických panovníkov ako koruny, žezlá, šperky a mnoho ďalšieho. Taktiež sme tam videli aj mučiarne a 5 havranov, ku ktorým sa viaže zaujímavý príbeh. Potom sme prešli k pamätníku londýnskeho požiaru, od ktorého sme prešli ulicami Londýna k významným budovám, ako napríklad Národná banka. Potom sme si dali obedovú pauzu na posilnenie a plný energie sme pokračovali v ceste. Navštívili sme katedrálu sv. Pavla, videli sme Shakespeare's Globe, London Bridge a náš program sme zakončili na rozhladni Shard, z ktorého sme mohli vidieť Londýn zo sedemdesiateho poschodia. Potom sme sa priviezli metrom späť do našej štrvte, kde sme si dali večeru a unavení sme sa vrátili na hotel.

Pondelok
            Deň sme začali raňajkami na hoteli. Metrom sme sa presunuli z našej štrvte do centra, konkrétne k Big Benu. Ten sme si vyfotili z rôznych uhlov a ďalej sme pokračovali do katedrály Westminster Abbey.  Po prehliadke sme sa presunuli k Buckinghamskému palácu, kde  sme si pozreli výmenu stráží. Obed sme si dali v St. James parku. Keďže sa nám tam  veľmi páčilo, tak sme si dali chvílu prestávku a zrelaxovali. Po obede sme sa presunuli naspäť k Big Benu. Po ceste sme videli kráľovských strážcov na koňoch, ale aj typické červené telefónne búdky, pri ktorých sme sa mohli vyfotiť. U Big Benu sme nastúpili na loď, ktorá nás odviezla do Greenwichu, kde sme si pozreli starú plachetnicu, ale aj Greenwichské observatórium, ktoré je známe tým, že cez neho prechádza 0 poludník. V Greenwichi sme ešte zostali na večeru. Učiteľky nám kúpili pizzu, ktorú sme si medzi sebou rozdelili a zjedli. Deň sme ukončili spiatočnou cestou naspäť na hotel.

Utorok

V Utorok sme ráno vyrazili do mesta. Naša prvá zastávka bola v Madame Tussauds, kde sme si pozreli voskové figuríny celebrít. Po 2 hodinách sme išli na obed a popri metre sme mohli vidiet sochu Sherlocka Holmesa na Baker street; Na obed sme dostali rozchod. Mali sme navštíviť aj Windsdor, ale na poslednú chvíľu sme sa dozvedeli ,že je zavretý a potrebovali sme nový plán. Išli sme do Natural History Museum, kde sme mohli vidieť pozostatky dinosaurov a ďaľšie zaujímavé výskumy, a potom na koniec sme sa vybrali na nákupnú ulicu Oxford street, kde sme mohli nahliadnuť do parádnych obchodov a niečo si kúpiť. Potom sme si dali večeru v Hyde parku a unavení sme nastúpili do metra na hotel.

Streda

Ráno keď sme sa zobudili, tak sme sa išli posilniť výbornými raňajkami. Po raňajkách sme išli metrom zo zastávky Hounslow Central na zastávku Russell Square. A od tejto zastávky naše kroky smerovali do Covent Garden, kde sa nachádzalo veľa obchodov, boli tam skvelí ľudia a úžasná atmosféra. Potom sme išli do British Museum, kde sme strávili nasledujúcich pár hodín. Našou ďalšou zastávkou bolo námestie Trafalgar Square a National Gallery. Poslednou zastávkou dnešného dňa bola Piccadilly Circus a deň sme zakončili spoločnou výbornou ázijskou večerou. Už sme sa iba metrom dostavili do nášho ubytovania a plní nových zážitkov išli spať.

SH a AK

• Chemické reakcie

• Ôsmaci na záver školského roka absolvovali laboratórne cvičenie zamerané na chemické reakcie. Úspešne uskutočnili neutralizáciu a tiež zopár redoxných reakcií. Pozrite si video, ktoré dievčatá počas cvičenia vytvorili.

DC

• Rozprávkový pochod v sobotu 22. 6.  (9:00 - 15:00)
          • Rozprávkový pochod v sobotu 22. 6. (9:00 - 15:00)

• Radi by sme Vás pozvali na Rozprávkový pochod, na ktorom budú mať stanovište aj žiaci z našej školy.

Rozprávkový pochod sa uskutoční už tradične v Zlatníckej doline, dňa 22.6. od 9:00 do 15:00.

• Semifinále GPX Západ v šachu

• V sobotu sa odohralo v Mojmírovciach semifinále GPX Západ v šachu. Tento rok sa do semifinále prebojovala Nina B. (5.roč.)v kategórii D14.

Nina v postupovej časti skončila na 9. mieste z 32 hráčok a v konečnom poradí skončila na peknom 8. mieste.  Čím sa ale chceme pochváliť je to, že tentokrát usporiadatelia volili aj Miss semifinále západ, a to vyhrala naša Ninka. Blahoželáme.
            Lucke H. (5.roč.) ušlo semifinále naozaj o vlások a medzi 64 hráčkami skončila na 10. mieste v D11. Viac ako dva turnaje odohrali už len traja hráči.

V kategórii CH08 spomedzi 79 hráčov skončil Tomáško K. (2.roč.) na 24. mieste. A Edko K. (3.roč.) v CH11 spomedzi 195 hráčov na 40. mieste a Samko V. (2.roč.) na 80. mieste.

Dúfame, že na rok sa nám podarí zúčastniť viacerých turnajov, lebo do výslednej tabuľky sa zarátava sedem najlepších turnajov. To sa tento rok nepodarilo absolvovať ani jednému nášmu hráčovi.

VH

• Deň detí

• Deň detí je sviatok, ktorý  oslavujú deti po celom svete. I piataci a šiestaci oslávili svoj deň vo štvrtok 6.6. výletom do JUMP Street v Hodoníne. Vyskúšali si tu rôzne typy trampolín, skákanie do penových kociek i obrovského nafukovacieho vankúša. Užili si pri tom kopec zábavy a naplno si vychutnali svoj voľný deň. Celé to zavŕšili ešte sladkou zmrzlinovou bodkou. Uvidíme, čo nás čaká o rok...

LV

Dňa 6.6.2024 sme my, ôsmaci a siedmaci išli osláviť medzinárodný deň detí. A pýtate sa, ako sme ho oslávili? No jednoducho, nasadli sme na bicykle a vyrazili sme rovno za dobrodružstvom. Ráno o 8:30 sme vyrazili zo školy smerom na golfové ihrisko, kde sme si dali prvú prestávku, aby sme si mohli popozerať krásne výhľady, či už na golfové ihrisko alebo aj na samotnú Skalicu. Potom sme pokračovali cez Vrádište na rybníky, kde sme aj strávili nasledujúcu hodinu. Počas tohto voľného času sme sa mohli poprechádzať okolo rybníkov, kúpiť si niečo na jedenie alebo na osvieženie, alebo sa len tak medzi sebou porozprávať. Keď sme dorazili naspäť do školy, tak sme sa naobedovali a tento nezabudnuteľný deň sme zakončili výbornou zmrzlinou. Dúfam, že sa zas niekedy nájde voľný deň, aby sme mohli zažiť znovu takýto skvelý, možno aj lepší deň.

SH

• „Na výlet do Holíča“,

• znela voľba 9takov a 9tačiek.

Svoj deň voľna, ktorý sme dostali od školy ako darček k MDD, sme strávili v susednom meste.
            Zviezli sme sa vlakom, prešli k zámku, zabavili sa hľadaním 12 detailov „Vševidiaceho Oka", prešli sme sa k rybníkom, pristavili sa na ihrisku pre veľké detiská, na ktoré dozerá „Marka Terka“ zo steny bytového domu, preverili sme denné menu v reštaurácii a ochutnali kopček zmrzliny.
            Bolo dobre:))
            Ďakujeme.

Za 9takov a 9tačky rada zapísala MA
            06/06/24

• Poznáte Grétu, najslávnejšiu veľrybiu speváčku?

• Ak nie, prečítajte si knižku A. Gregušovej s rovnomenným názvom „Gréta“. Je o známej morskej speváčke, ktorá jedného dňa stratila hlas. V podmorskej ambulancii morské zvieratká zistili, že choroby im spôsobujú odpadky, ktoré do mora nepatria. Pod vedením skúsených lektoriek Veroniky a Natálky zo Združenia slovenskej dramatiky naši prváci a druháci spoločne vyliečili morské tvory, vyčistili more od mora odpadkov, naučili sa separovať a užili si veľkolepý Grétin koncert. Ďakujeme, že sme sa spoznali a veríme, že naša spolupráca týmto projektom nekončí :-).

• Active English Week

• V týždni od 27. do 31. mája sme mali v škole o jedného učiteľa naviac:))
            Týždeň s anglicky hovoriacim lektorom sa stal u nás už tradíciou. V tomto školskom roku to bol azda jubilejný 10. ročník - ak správne rátam?
            Tešíme sa z toho, že sa naši deviataci mohli  6 hodín denne venovať len angličtine.
            Skupinka bola každý deň doplnená o žiakov z 8. ročníka - ako ochutnávka toho, čo ich o rok čaká tiež.

MA

• Základy šitia 1

• V piatok 24.5. sme mali v škole malý workshop, kde sa žiaci 2. a 3. ročníka naučili základy ovládania šijacieho stroja a ušili si malé vrecúško.

Na začiatku sme si vysvetlili, čo a ako funguje na stroji a pustili sme sa do merania a strihu látky.

Keď sme mali látku pripravenú, spustili sme šijací stroj a najprv za pomoci pani vychovávateľky a neskôr sami sme si ušili malé vrecúško.

NNS

• Poďakovanie

• Vážení rodičia, milí žiaci,

radi by sme vám poďakovali za to, že ste si našli čas a aktívne ste podporili nedeľnú pohybovú aktivitu našej školy v Zlatníckej doline. Ceníme si, že ste prekročili svoju komfortnú zónu a pohodlie z gauču v obývačke vymenili za krásu jarnej prírody a štebot vtáčikov v lese. Vôňa stromov, čerstvého vzduchu a radosť v detských očkách sa totiž nedá zažiť v smartfóne alebo počítači :-).

• Fyzika v 7. ročníku

• Jednou z tém hodín fyziky v siedmom ročníku sú sily. Skladanie síl, hľadanie výslednice, čo všetko ovplyvňuje ich veľkosť a určovanie smerov pôsobiacich síl... no a ako to najlepšie pochopiť, keď nie na hračkách z Lega... žiaci s nadšením si vybrali jeden model loď na kolieskach, naklonenú rovinu, či vozidlo s vrtuľkou... kto mal čas postavil si vlasný experiment. Všetky vozidielka boli zaujímavé. Následne sme spoločne diskutovali o silách. Ktorá akým smerom pôsobí, čo ich ovplyvňuje a ako my môžeme ich pohyb ovplyvniť.

Tak kto bude budúci konštruktér?

VL

• Fyzika v 6. ročníku...

• Jednou z tém fyziky v šiestom ročníku je fyzikálna veličina hmotnosť. S jednotkami hmotnosti a ich premenou sa žiaci stretnú skôr na hodine matematiky. Hlavným cieľom vo fyzike je oboznámiť žiakov s rôznymi meradlami hmotnosti čiže váhami. Na akom princípe pracujú a ako sa na nich meria hmotnosť. Žiaci si  na jednom bloku fyziky mohli vyskúšať práve túto činnosť. Rozdelení do skupín sa menili na jednotlivých stanovištiach a merali hmotnosti drobných predmetov. Z fotiek možno usúdiť, že ich táto činnosť zaujala a že pracovali s aktívne a so sústredením.

Následne mali zadaný projekt, a to vytvoriť v domácom prostredí rovnoramenné váhy. Váhy mohli byť rôzne. Vytvorené z akéhokoľvek materiálu, či stavebnice... no museli byť funkčné... Mohli pomáhať aj rodinní príslušníci  (začo im touto cestou aj za deti veľmi pekne ďakujem...) a že bolo sa načo pozerať, posúďte sami...

VL

• Desiata plná vitamínov

• Školská desiata, ktorú podávame pravidelne pre všetkých žiakov školy v utorok ako mliečnu desiatu a vo štvrtok formou nátierok, sa u detí teší veľkej obľube. S príchodom jari pani kuchárky servírujú častejšie čerstvú zeleninu, pažítku, cibuľku, reďkovku, či kaleráb. Z triednych mikrobyliniek deti radi na chlebíky poskytli žeruchu, hrášok, rukolu.

Pestrá paleta farieb, ale i chutí, k tomu prestávková konverzácia v kruhu spolužiakov je tou správnou kombináciou pre spokojné detské brušká :-).

• Erasmus+         🇸🇮/🇸🇰
          • Erasmus+ 🇸🇮/🇸🇰

• 1. DEŇ

Prvý deň 6 žiakov zo Slovinska strávilo dopoludnie v škole. Počas prvej hodiny si vypočuli Alexovu prezentáciu o Slovenku a potom im žiaci ukázali priestory našej školy. Žiaci sa mali možnosť zúčastniť hodín angličtiny, fyziky a šachu. Poobede nasledovala prehliadka Skalice. Navštívili sme spolu farský kostol, kníhlač, jezuitský kostol, Rotundu sv. Juraja a zakončili sme to chutným skalickým trdelníkom vo františkánskej záhrade. Nakoniec si žiaci v škole ešte zahrali spoločne hru, v rámci ktorej sa spoznávali navzájom a komunikovali v angličtine.
            Prvý deň sme úspešne zvládli a tešíme sa na zajtra.

2. DEŇ

V utorok sme spolu zavítali do zábavného vedeckého parku - VIDA centrum 🔬 v Brne. Deti mali možnosť vyskúšať si veľa interaktívnych exponátov, ktoré vysvetľovali ako funguje svet. Potom sme zašli na obed a odtiaľ sme pokračovali na prehliadku mesta. Zastavili sme sa pri Katedrále sv. Petra a Pavla, prešli sme centrom mesta a oddýchli sme si pred Janáčkovým divadlom pri vodných atrakciách. Po ceste naspäť sme si dali zmrzlinu a pokračovali v ceste domov.

3. DEŇ

Streda sa niesla v znamení zážitkového vyučovania vonku. Žiaci mali na školskom dvore výtvarnú 🎨, na ktorej tvorili obrázky z rôznych zvyškových materiálov. Deti zo Slovinska si tiež pripravili prezentáciu svojej krajiny a my sme sa tak dozvedeli o významných miestach a mestách, typických jedlách, histórii ale tiež o tom ako to funguje u nich v škole. Poobedie sme strávili prechádzkou v Zlatníckej doline, kde si žiaci všímali prírodu, spoznávali stromy, živočíchy a tiež sme vytvorili zopár potravových reťazcov 🌿 ➡️ 🦗➡️ 🐸 ➡️ 🦅. Na záver ich v škole čakalo občerstvenie a spoločné hry.

4. DEŇ

Vo štvrtok žiaci navštívili Čičmany, kde mali možnosť pozrieť si typickú ľudovú architektúru. Nasledoval presun do Bojníc. Žiaci sa zúčastnili prehliadky zámku a potom začali svoje potulky zoologickou záhradou. Po príchode domov mali všetci spoločnú večeru v Skalici.

5. DEŇ

Piatok bol posledným dňom nášho výmenného pobytu. Počas prvých 2 hodín žiaci navštívili Záhorské múzeum v Skalici. Potom žiaci zo Slovinska absolvovali vyučovanie na našej škole v konkrétnych triedach. Po spoločnom školskom obede sa s nami rozlúčili a vlakom zamierili domov.