• Hurá na prázdniny

• Milí rodičia a žiaci, ďakujeme Vám za nádherné kvety, jedlé i nejedlé darčeky a milé pozornosti, ktorými nás deti na koniec školského roku potešili :-)

Prajeme všetkým školákom, aj Vám, zaslúžený oddych a načerpanie novej energie do školského roku 2016/2017, ktorý spoločne otvoríme 5.9.2016 (pondelok) o 9:00 hod.
            S prianím pekného leta, kolektív zamestnancov školy.
        • Slávnosť Oskarkov a hora kníh:)

• Slávnostné ukončenie školského roka sa už roky spája s odovzdávaním originálnej a jedinečnej sošky „Oskarko“. Dostáva ju len jeden žiak z každej triedy za to, že nejakým správnym spôsobom vyčnieva z radu. Možno viac pomáha, viac reprezentuje, viac číta, menej sa škriepi a hnevá, udržiava pozitívnu náladu v triede a je férový. Každá trieda má svoje vlastné zákony a pravidlá a dostať „Oskarka“ je vždy veľká česť.
            Okrem sošky je tu však ďalšia školská odmena.  Na skvelých žiakov čakajú skvelé knihy a to už i podľa vlastného výberu. Za výborné vysvedčenie a prácu navyše je u nás zvykom dostať na prázdniny čosi na čítanie. Tak tomu bolo i teraz. Veru, takmer polovica žiakov školy si pribehla prevziať tú svoju!!!
            Dobré čítanie a prázdninám a oddychu ZDAR!
            UVIDÍME SA V SEPTEMBRI:)

Záver šk.roka2016
        • Volejbalový turnaj v Kútoch

• Naši mladí volejbalisti sa zúčastnili volejbalového turnaja, ktorý sa konal v ZŠ Kúty.

Okrem našej školy tam bol tím zo ZŠ s MŠ Gbely a dva tímy zo ZŠ Kúty. Odohrali sme vzájomné zápasy každý s každým. Náš tím vyhral  jeden zápas - s Kútami B, keď rozhodol až tretí set. Tým sme získali celkové tretie miesto a pre našu školu pohár a diplom.

Náš volejbalový tím hral v zložení: Juraj B., Denis M., Janko Š., Tadeáš F., Ivko J. a keďže nám vypadli kvôli chorobe dvaja hráči, „požičali“ sme si Patrika z Kútov.

Volejbal Kúty
          • Olympiáda skalických škôl

• Tradíciou už je, že ku koncu školského roka sa koná Olympiáda skalických škôl. Skalické školy si tak môžu zmerať svoje sily, i keď rozhoduje, samozrejme, počet športuoddaných žiakov, ktorí sa zapoja do súťaží za tú-ktorú školu.

Tento rok sme sa znova zapojili aj my, malá školička čo sa týka počtom detí, ale veľká oduševnením a odhodlaním. Naša neveľká skupinka športovcov (vzhľadom k tým obrovským skupinám z ostatných škôl) sa zapojila do súťaží v behu na 60m, na 300m, v skoku do diaľky, v skoku do výšky, v hode kriketovou loptičkou a v štafete 4x60m. Súťažili  sme vo všetkých kategóriách a mali sme aj úspechy. V hode kriketovou loptičkou sa darilo Adamovi Lašákovi, keď výkonom 46,60 m získal 2.miesto v kategórii ml. žiakov. Jeho výborné umiestnenie zopakovala aj Nina Kvaltínová, keď vo svojej kategórii st. žiačok získala tiež 2. miesto výkonom 42,33 m. Od prvého miesta ju delilo len 17 cm. Po „namlsaní sa“ z kriketky sme fandili znova Adamovi Lašákovi, ktorý sa dostal do finále behu na 60 m. Bežal úchvatne, len o vlások mu ušla prvá priečka. V každom prípade je náš najúspešnejší športovec tohtoročnej olympiády so ziskom dvoch strieborných medailí.

Našu školu reprezentovali: Karin K., Tamarka M., Lívia B., Linda P., Tamarka L., Ella S., Adam L., Ivo J., Jakub K., Juraj S., Nina K., Karolína S., Denis M., Sebko Ch., Matúš S., Richard M., Ján Š., Michal D., Chiara B., Adam D.,

Poďakovanie  a ocenenie patrí všetkým zúčastneným, pretože bolo veľmi teplo a už len vydržať vonku na slnku bolo odvážne, nieto ešte behať a skákať.

Skalická olympiáda 2016

• Výlet do Bratislavy

• Do Bratislavy sme vyrazili 23. 6. 2016. Prvá zastávka bol Kidshouse. Veľmi sa nám tam páčilo, lebo sme sa mohli vyšantiť. Najlepšia bola desaťmetrová  šmýkačka a trampolíny. V čase obeda sme mali my, piataci, rozchod v Avione a prváci išli s pani učiteľkami na obed do obchodného domu IKEA. Ďalšia zastávka bola v Dóme sv. Martina. Prehliadka a výklad bol veľmi zaujímavý a veľa sme toho dozvedeli. Pešo sme sa presunuli do Galérie mesta Bratislava. Mali pre nás pripravený zaujímavý program. Tu sme si prezreli výstavu fotografií K. Kalaya. Všetci sme odišli s vlastnoručne vyrobeným suvenírom. Tento náročný deň sme zakončili zmrzlinou a išli sme domov. Prežili sme veľmi pekný deň.

piataci

Bratislava -1. a 5.r.
        • Správy z Londýna

• Fotografie nájdete v hornom menu v sekcii Žiaci a rodičia/Fotoalbum

6. deň (správy napísal Matúš)

Dnes, 6.deň nás zastihol mor pozitívnej nálady. Niektorí to ale prehnali a boli nútení podniknúť liečbu. Po raňajkách sme sa zhromaždili na porade, kde sme si povedali čo a ako. Potom sme začali našu cestu na letisko. Na letisku sme mali rozchod a mohli si kúpiť veci. O 13:05 sme už mali namierené k nášmu lietadlu. Keď sme prišli do lietadla už zase panovala pozitívna nálada. Cesta prebehla bez komplikácií. Ja osobne som ju prespal, tak o ničom  neviem. Potom už sme vystúpili v Brne. Nakoniec nás už čakala len cesta vlakom. Šťastní sme sa dostali domov.

5. deň (správy napísali Richard a Kája)

Dnes sme mali raňajky trocha neskôr ako iné dni a to chvíľu po 8. Nelenili sme a vybrali sme sa overgroundom smerom na sever. Zastali sme až na Kings Cross, kde sme navštívili nástupište 9 3/4. Nachádzal sa tu obchod, kde si samozrejme každý kúpil JellyBeans, potom sme vyrazili ďalej. Naša cesta smerovala na South Kensington, kde sme navštívili Science Museum a nakúpili nejaké suveníry. Medzičasom nám pani učiteľka Antálková kúpila obed, ktorý sme zjedli v parku hneď vedľa múzeí. Po výdatnom cestovinovo-zeleninovom obede sme sa vybrali na Tower Hill, kde sme sa šli pozrieť na korumovačné klenoty. Po prehliadke, kde sme videli i 2. najväčší drahokam "Srdce Afriky", sme sa rozbehli smerom na Greenwich. Rozdeli sme sa na pár skupiniek a išli sa najesť do rôznych reštaurácií. S plným bruchom sme sa nasmerovali na observatórium, kde sa nachádza 0-tý poludník. Nafotili sme zopár fotiek, pokochali sa úžasným výhľadom na Londýn a vybrali sa späť na metro. Je nám ľúto, že sme nestihli plavbu loďou, na ktorú som sa osobne tešili, ale nedá sa všetko stihnúť. Na ceste metrom sme si dali croasanty a nasmerovali sa na náš hotel v Crystal Palace.

4. deň (správy napísali Paťka a Radko D. )

Dnes sme si zrána mohli trochu dlhšie prispať, pretože sme mali voľnejší program. Po raňajkách sme sa vybrali na londýnsku "overgroundovu" zastávku. Po zdrcujúcom zistení, že "overground" nejazdí, nás londýnski policajti presmerovali na preplnený autobus do New Cross Gate. Odtiaľ sme išli tradičnou cestou. Dostali sme sa na Hyde Park Corner. V tomto parku sme navštívili i Diana Memorial Fountain. namočili si palčeky v studenej vode a išli  ďalej. Navštívili sme svetoznámu obchodnú ulicu Oxford Street a na nej obchod Primark.Tým, čo nákupy "moc nevyhovovali", išli nakúpiť McWrepy do McDonaldu. Do múzea MadameTussauds sme sa dostali po krátkom čakaní, kvôli nemeckým turistom. Zážitok to bol neprekonateľný. Z Madame Tussauds sme si odviezli veľa pekných fotiek. Potom sme navštívili "Bishop´s park" kde sme strávili pekné chvíle so  Siskinými starými známymi - angličanmi Estebanom a Leou, ktoré pred pár rokmi, ako malé deti, v Londýne opatrovala. Na večeru sme sa presťahovali na Brixton Street a po večeri sme išli spať do hotela.

3. deň (správy napísali .... )

Dnes sa raňajky uskutočnili bez problémov a na nikoho sa nečakalo. Autobusom sme sa presunuli na Overground. potom sme sa dali na stanicu metra Piccadilly Circus. Odtiaľ sme cez park prešli na výmenu stráží. Bol to neskutočný zážitok. Mali sme občerstvenie v parku, odkiaľ sme išli do galérie a tam sme sa rozdelili. Autisti išli pre obed a ostatní tam zostali. Boli tam obrazy rôznych období a umelcov, dal sa dokonca zakúpiť audiosprievodca. Práve bol London Pride, takže Londýn bol preplnený a museli sme odbočiť od pôvodného plánu a stretnúť sa v St. Paul parku, kde sme sa napapali. Potom začala 5-30 minútová búrka a presunuli sme sa po Millenium Bridge k London Eye. "Užili sme si to jak nic". Potom sme večerali fish and chips, po ktorých sme išli do metra a udergroundom na hotel.

2. deň (správy napísali Juraj a Adam )

Ráno sme museli vstávať veľmi skoro, aby sme mohli prísť na raňajky o 7:30 hod. Niektorí žiaci (ja - Adam) nestihli vstať a museli sme na nich čakať. Potom sme išli autobusom a metrom na Westminster Abby. Bolo to tam veľmi staré, ale zároveň aj pekné. Zdržali sme sa tam s fotením. Videli sme tam staroveké kreslo, na ktorom sa korunujú noví králi a kráľovné. Odtiaľ sme sa presunuli do Westminster Cathedral - katolícky kostol, ktorý bol oveľa väčší, ako som si myslel. Obed sme si dali v  McDonalde a hoci sme mali problém s nájdením vhodného miesta, išli sme sa naobedovať na lavičku. Presunuli sme sa do Brithish Museum, kde boli exponáty. Bolo ich tak veľa, že na prečítanie všetkých textov k nim, by sme tam museli stráviť zvyšok života. Oveľa neskôr sme si dali zaujímavú večeru v Rafslte, a hoci nás vystrašili veľké mraky, tak si to vychutnala väčšina z nás. Potom sme behali po Londýne, aby sme našli WC. Pri budove sme sa dohodli na dôležitých veciach. Potom sme sa metrom s niekoľkými prestupmi dostali na hotel. Príjemne unavení sme išli spať.

​1. deň (správy napísali Dominika a Janka)

Stretli sme sa na vlakovej stanici, vo vlaku sme sa rozprávali, niektorí boli ešte v strese. Vlakom sme prišli do Brna, tam sme prestúpili na autobus mestskej dopravy a ten nás zaviezol na letisko Tuřany. Po pár hodinách čakania sme išli do lietadla. Niektorí cestovali lietadlom prvý raz. Pár osôb panikárilo a stresovalo, ale dobre sme to zvládli a šťastne prileteli na londýnske letisko Stansted. Krajina nás privítala dažďom. Po kontrole na letisku sme našli vlak, ktorý nás priviezol k stanici londýnskeho metra. Asi po hodine jazdy sme sa dostali na konečnú stanicu a odkiaľ sme pokračovali mestským autobusom k hotelu. Rozdelili sme si izby a išli unavení spať. Bol to náročný, ale krásny deň.

P.S. WIFI na hoteli je platená služba, môžete volať s deťmi cez telefón 0917657989 (p.u. Štefancová) vo večerných hodinách, inak budú využívať bezplatnú WIFI počas dňa, ak ju nájdu, napr. v múzeu,...

• Krásy Slovenska

• Za krásami Slovenska tento rok vycestovali vlakom naši šiestaci a deviataci. Navštívili vodopády Studeného potoka, viezli sa pozemnou lanovkou na Hrebienok, vyšliapali aj k tatranským plesám/Štrbské pleso 1346 m.n.m., Popradské pleso  1 494,3 m.n.m./čo sú inak jazerá v Tatrách, ktoré vznikli činnosťou ľadovca:) Stali sa naozaj na tri dni ozajstnými ,,tatrancami“. To, že počasie v horách sa môže zmeniť za pár minút si tiež zažili. Bolo nám super! Škoda , že tie tri dni ubehli tak rýchlo ako voda, tečúca v tých krásnych tatranských potôčikoch.

Tatry
          • EKOPLAGÁT 2016

• Naši žiaci sa aj tento školský rok zapojili do výtvarnej súťaže Ekoplagát, ktorú každoročne organizuje CVČ v Skalici. Zapojili sa viaceré deti a trom našim mladým výtvarníkom sa podarilo obsadiť prvé miesta. Zuzka Š. so svojím čarovným lesom získala vo svojej kategórii 1. miesto,  Chiarka B. so svojím obrázkom obsadila 2. miesto a Martin T. získal tiež 1. miesto. Blahoželáme!

• Francúzština na rybníkoch

• V sobotu 11.júna sa žiaci krúžku francúzskeho jazyka  vybrali na výlet ku skalickým rybníkom, aby si priamo v teréne mohli osvojiť novú slovnú zásobu  týkajúcu sa témy „ Rybník a okolie“. Zahrali sa puzzle, prikladali k obrázkom správne odpovede, vymaľovávali  obrázky a skladali vláčik. Okrem toho sa povozili na rybárskej loďke a občerstvili  v bufete. Počasie nám vyšlo a aj nejaké to nové slovíčko sa  do pamäte vrylo.

P.S. Vďaka patrí pánovi L. Danielikovi, ktorý je k nám vždy ústretový a ochotný nás po rybníku povoziť na lodičke.

Francúzština na rybníkoch

• Terchová

• V stredu 8. júna sme my, štvrtáci, vyrazili na výlet do Terchovej, rodiska slávneho Juraja Jánošíka. Po ceste na Terchovú sme sa zastavili, aby sme sa mohli plaviť po Váhu a spoznať slávne skaly Margitu a Besnú. Z pltí sme vystúpili pod hradom Strečno. Na hradnej prehliadke sme sa dozvedeli veľa nových informácií, napr., že je tam studňa, ktorá má hĺbku až 80 m. V penzióne v Terchovej sme sa ubytovali, najedli, prešli sa k soche Jánošíka a pohrali sa so zvieratkami v Mini ZOO a išli sme spať. Vo štvrtok sme išli na túru do Dolných dier, spoznať ich krásu a zrelaxovať sme išli do bazénu v hoteli v Belej. V piatok ráno sme sa pobalili a vyrazili sme do múzea, venovaného Jánošíkovi a do skanzenu vo Vychylovke, pozrieť sa, ako žili ľudia v 18. a 19. storočí. Tento výlet sa mi veľmi páčil.

(napísala Anetka G.)

Terchová 2016
          • MDD tretiakov

•   Na MDD sme sa poriadne „zapotili“. A to nie len vďaka krásnemu slnečnému počasiu ale i aktivitám, ktoré na nás čakali. Deň sme začali v knižnici, kde mala pani knihovníčka pre nás pripravené zaujímavé úlohy. Hľadali sme knihy, zisťovali ich autorov a ilustrátorov a opisovali sme svoju obľúbenú knihu. Za našu snahu sme boli odmenení sladkosťou. Potom nám pani knihovníčka čítala z knižky a my sme kreslili obrázky o tom, ako by sme chceli tráviť letné prázdniny. Na záver návštevy v knižnici sme si  ešte požičali nové knihy. Po knižnici nás čakala ďalšia aktivita a to „Pátračka“. Boli sme rozdelení do družstiev a s pani učiteľkami sme chodili po meste. Vždy nás priviedli na stanovište, kde sme mali niečo zistiť, vypátrať, spočítať, opísať alebo nakresliť. Pri tom sme využili vedomosti či už z matematiky, slovenčiny, vlastivedy alebo prírodovedy a tiež sme sa dozvedeli veľa nových informácií o našom meste a ľuďoch, ktorí tu pôsobili. Úlohy neboli náročné ale museli sme byť veľmi pozorní a vnímaví, všímať si všetko okolo seba a spojiť si to s poznatkami, ktoré sme sa naučili v škole. Celý deň bol veľmi zaujímavý a veľmi sa nám páčil a radi by sme si takúto „Pátračku“ ešte niekedy zopakovali.

MDD 3.ročník
        • Jevišovice v Skalici

• Cez projekt „Čtení bez hranic“ skalickej mestskej knižnice sa naši deviataci mohli na chvíľu vžiť do úlohy sprievodcu po meste a svojim rovesníkom z juhomoravského mesta Jevišovice ukázať to svoje mesto. Zo začiatku sa im do učenia nie veľmi chcelo, no nakoniec si to predsa len užili a hodnotenie „bolo to dobré“ z úst pätnásťročného človeka je určite superlatív:) Verte - neverte, na budúci rok sú naši noví deviataci pozvaní do Jevišovic! Vyzerá to na dobrý začiatok novej spolupráce. A to všetko zásluhou aktivity mestskej knižnice!
            PS: Vďaka pani riaditeľke mestskej knižnice za ochotu, trpezlivosť, čas a povzbudenie pri tréningu:)                  (zapísané 8.6.2016 MA)

Jevišovice 2016
          • Prváci v mestskej knižnici

• Posledný deň v mesiaci máj sa 1. ročník našej školičky vybral prvýkrát do mestskej knižnice. Pani knihovníčka  sa s deťmi porozprávala o knihách, ilustráciách a neskôr sa všetci spoločne vybrali medzi police s knihami na poschodie mestskej knižnice. Žiaci listovali v rôznych knihách, čítali si a odchádzali s nadšením. Dokonca niektorí si stihli na mieste vypožičať knihy. Dúfame, že nás bude čoraz viac a do knižnice budeme chodiť pravidelnejšie.

Prváci v knižnici
          • Mlyn v Čáčove a golfové ihrisko

• mlyn2 Družobné stretnutie škôl zo Senice, Skalice, Hodonína a Ratíškovíc bolo v tomto roku iné. Nesúťažilo sa:) Seničania nás pozvali na prehliadku technickej pamiatky v Čáčove – Škodáčkovho mlyna, ktorý opravili miestni nadšenci a fanúšikovia tvrdej mlynárskej roboty. Je na ňom vidieť roky driny, opráv, čistenia a hlavne RADOSTI z návratu mlyna k jeho funkčnosti. Z histórie sme potom skočili priamo na golfové ihrisko, aby sme si s radosťou odpálili desiatky žltých loptičiek. Pre drvivú väčšinu to bolo po prvý krát, čo držali v ruke golfovú palicu. Vraj sa objavili aj skryté talenty. Aspoň tak to hovorili páni tréneri:) Výborné stretnutie to bolo! Vďaka! V septembri sa vidíme v Skalici. (zapísané 7.6.2016 MA)

Družobné stretnutie-Senica2016
          • MLADÝ TECHNIK 2016

• Dňa 31.5.2016 zorganizovala SOŠ strojnícka v Skalici súťaž Mladý technik pre žiakov základných škôl.  Súťaž sa konala v priestoroch školiaceho strediska INA Skalica. Zúčastnili sa jej naši dvaja žiaci – Matúš S. a Richard M. Ako hovorí Matúš, „... dňa 31. mája som išiel s Rišom na technickú olympiádu do INY. Najprv bolo privítanie a organizátori nám povedali pokyny. Potom začala súťaž. Prvá bola teoretická časť. Tam sme mali úlohy s pevnou a voľnou kladkou a pôdorysom. To bolo veľmi jednoduché, ale niektorí súťažiaci to riešili aj 45 minút. Potom nasledovala praktická časť. To bolo už ťažšie. Mali sme z latiek urobiť rôzne spoje a ohnúť drôty do tvaru lupy.

Darilo sa nám. Zo siedmich dvojíc sme skončili druhí. Táto súťaž bola super.“

Mladý technik 2016
        • Účelové cvičenie prvákov

• Krásne počasie, to je základ všetkého. Tešili sme sa na tento deň všetci. Po desiatovej prestávke nasledoval cvičný poplach v škole, ktorého sme sa nevedeli mnohí dočkať. Prebehol podľa plánu, dokonca sme boli ako škola rýchlejší o minútu vonku ako minulý rok.

Zvyšok dňa sme si užili na dopravnom ihrisku v Skalici. Najprv sme sa rozdelili do skupín, v ktorých sme riešili rôzne situácie, ako je napr. uštipnutie hmyzom, úpal či odrenina. Ukázali sme si vybavenie lekárničky, obväzovali sme si „ranu“ na rukách a podobne. Ďalšia časť dňa spočívala v pohybe a dopravnej výchove. Po vysvetlení  si pravidiel našej triednej cestnej premávky sme si zajazdili na bicykloch, kolobežkách, „vejbordoch“ či kolieskových korčuliach. Po pikniku v tráve sme si pochutili na zmrzline. Ďalší vydarený deň za nami.

MDD 1.ročník
          • MDD prváčikov

• Náš prvý spoločný minivýlet. Smer Skalické rybníky. Veľmi sme si to spolu všetci užili. Krásne nám počas celého dňa svietilo slniečko. Cestu sme zvládli dobre, aj keď naspäť do školy sme boli už troška vyčerpaní.
            Po príchode na rybníky nás ujo rybár povozil na lodičke. Chudák, narobil sa troška. Pokazil sa im motorový čln, a tak musel s nami pádlovať. Aj pani učiteľky sa povozili. Dokonca niektorí žiaci by si vedeli na loďke predstaviť aj žiť. Ktovie, ako dlho by im to vydržalo. Ujo rybár bol veľmi milý. Dokonca nám k MDD dal darček – Fruko pre každého. Tiež nám na chvíľu otvoril bufet, aby sme si mohli kúpiť nanuky, za čo sme mu naozaj vďační. Pobehali sme si, zahrali sme si rôzne hry. Bolo nám super a tešíme sa na ďalší spoločný výlet. Tentokrát do Bratislavy spolu s piatakmi.

MDD 1.ročník
          • Veselo vo Veselí nad Moravou

• Bolo nám naozaj veselo, bol to Deň detí ako sa patrí ,,zmrzka“ , frisbee a  prechádzka zámockým parkom s krásnymi drevenými hojdačkami, kolotočom aj živým bludiskom. Cestovali sme ,,busom“, ktorý premáva na trase Hodonín- Veselí nad Moravou.  Zo Skalice je do Veselí nad Moravou asi tak 20 kilometrov, je to naozaj blízko, ale málokto z nás šiestakov tam  bol. Už vieme, že je tam aj lanové centrum, prístav na ,,Baťáku“ a dokonca aj kúpalisko. Kto by mal cestu okolo určite sa oplatí navštíviť. ,,Vo Veselí je veselo“!

MDD - 6.ročník
          • MDD u štvrtákov

• Na MDD sme išli na Baťov kanál. Dozvedel som sa tam, že Baťov kanál postavil Tomáš Baťa, ale nedožil sa ani jeho dokončenia.  Baťov kanál má dve časti: kanálovú a riečnu časť. Bobor kanadský tu žije, ale nie je tu doma. Priviezli ho sem, aby sa tu rozmnožoval, lebo ľudia vyhubili bobra európskeho. (Adam L.)

Cesta na Baťov kanál bola zábavná. Keď sme tam prišli, chvíľu sme čakali, a tak sme sa hrali hru „Stop zem“. Potom sme išli loďkami na Výklopník. Tam sme sa otočili a cestou naspäť sme riadili my. Bolo to zábavné. Keď sme prišli do prístavu, teta kapitánka nás tam trochu pohojdala na loďke. Po nás išla na loďku ešte druhá skupina. Než prišli, my sme sa im schovali na vežu. Ale Anetka nás zbadala. Potom sme sa ešte spolu hrali. Cestou naspäť do školy sme videli pri moste ohryzené stromy od bobrov. Výlet sa mi veľmi páčil. (Karinka K.)